Onderzoek

Onderzoek 'hoeveel geld zit er in de portefeuille van Majella?

 

 

 

Onderzoek kapsels

 
 

 

 

 

 

 

 

Onderzoek drijven & zinken

Niel vertelde over zijn reis naar Spanje.
Er was een ondiep en een diep zwembad.
In een diep zwembad dragen sommigen nog zwembandjes.
Met zwembandjes blijf je drijven...

We hebben in klas een waterbak gemaakt.
De kinderen zochten spullen die blijven drijven of die zinken.
Volgende week krijgen ze werkfiches rond dit onderzoek.

 


 

Onderzoek 'project ridders'

Een lans van een ridder is 4m lang.
Hoe lang is dat dan?

 









 
 
 

Onderzoek liter: Hoeveel liter kan er in deze emmer?

De kinderen van het eerste mochten dit onderzoeken. De kinderen van het tweede werkten verder met Sophie terwijl ze op de resultaten wachten.
 

 
 

Spiralen (jongsten)

Mats had enkele schelpen bij zich.
We bestudeerden zijn schelpen en Majella nam er nog enkele van op de projectkast.
Welke zijn nu hetzelfde en welke niet?
Er was één ander schelpje bij.
De spiraalvormige schelp.
 
 
 Wat een vreemd woord! Een spiraal!
De kinderen bekijken de schelp en proberen de vorm te achterhalen.
Uiteindelijk tekenen we spiralen en knippen ze uit.
 
 

De helm van Siep (oudsten)



Nout had veel informatie mee over Kendo.
Siep, Nout zijn broer volgt deze Japanse sport.
 


Nout gaf uitleg over deze sport en ook over de kledij.
De helm viel ons toch wel meteen op.
De oudsten kregen de opdracht om deze helm na te tekenen met een lat.
 
De volledige groep bekeek de resultaten.
We zagen bij de oudsten veel helmen in de vorm van een ei.
Deze vorm heet dus een OVAAL.
Hoe heet de vorm nu weer van de schelp?
een SPIRAAL.
 
We keken naar de lijnen van de spiraal en de lijnen in de helm.
Conclusie: de lijnen van een SPIRAAL en een OVAAL zijn GEBOGEN.
de lijnen in de helm zijn RECHT.
 
Majella gaf uitleg over EVENWIJDIGE LIJNEN en over LOODRECHTE LIJNEN.
 
 
 

 

1 opmerking: